jump to navigation

Θεός της αγάπης;

Λέτε ότι ο Θεός σας είναι «Θεός αγάπης». Πώς εξηγείται «ο άγγελος που σκότωσε όλα τα πρωτότοκα παιδιά των Αιγυπτίων στη δέκατη πληγή του Φαραώ κατ’ εντολή του «Θεού της Αγάπης»;

Πριν ο άγγελος σκοτώσει τα παιδιά των Αιγυπτίων, οι Αιγύπτιοι ΣΚΟΤΩΝΑΝ τα πρωτότοκα αγόρια των Ισραηλιτών για να περιορίσουν τον αριθμό τους, και άλλα πολλά τους είχαν κάνει. Με αποκορύφωμα το ότι δεν τους άφηναν να φύγουν από την Αίγυπτο. Οπότε οι ίδιοι οι Αιγύπτιοι ήταν απάνθρωποι. Η ίδια η δική τους σκληρότητα γύρισε επάνω τους. Ταπεινά φρονώ ότι ένας που σκοτώνει παιδάκια για να υποτάξει καλύτερα τους δούλους του, είναι σε τέτοια ψυχική κατάσταση που μόνο όταν πέσει στο λάκκο που έσκαβε για τον άλλον, υπάρχει περίπτωση να καταλάβει τι άσχημο πράγμα έκανε.
Επιπλέον οι Αιγύπτιοι και οι οποιοιδήποτε Αιγύπτιοι δεν έχουν κανένα δικαίωμα να αφαιρούν ζωές που δεν δημιούργησαν και δεν μπορούν να ξαναδώσουν πίσω. Ο Θεός όμως έχει κάθε δικαίωμα, αφού και τους ανθρώπους δημιούργησε και μπορεί να τους αναστήσει, και να τους αναπαύσει μέχρι την Ανάσταση. Κι ακόμα ο Θεός όταν παίρνει μια ζωή δεν το κάνει με το δικό μας ποταπό συνήθως κίνητρο, να βγάλουμε κάποιον από τη μέση, γιατί Εκείνος δεν βγάζει κανέναν άνθρωπο από το δρόμο Του, αλλά εξακολουθεί να έχει σχέση με τον συγκεκριμένο άνθρωπο ΚΑΙ μετά τον θάνατο του σώματος του ανθρώπου.
Και γιατί ο Θεός να μη σκοτώσει μόνο ΟΣΟΥΣ Αιγυπτίους έκαναν κάτι τέτοιο ή απλά να τους αλλάξει τα μυαλά (Θεός είναι ότι θέλει κάνει);

Πράγματι κάνει ότι θέλει, αλλά κάποια πράγματα όπως το να μας κάνει πλύση εγκεφάλου, δεν τα θέλει γι’ αυτό και δεν τα κάνει. Αν μας «άλλαζε τα μυαλά» όπως προτείνεις, θα ήμασταν ρομπότ που τα προγραμματίζει ο προγραμματιστής . Όμως ο Θεός σέβεται την ελευθερία μας και εφαρμόζει τον διάλογο. Όλη η Π.Δ. είναι γεμάτη διαλόγους του ανθρώπου με το Θεό.
Για να ξαναγυρίσουμε στην υπόθεσή μας, εδώ έχουμε:

α) Αιγυπτίους που δολοφονούν τα πρωτότοκα παιδιά των Εβραίων (ανάμεσα σε όλα τα άλλα που τους κάνουν), για να μειώσουν την αύξηση του λαού αυτού που θεωρούν απειλή, και να του «σπάσουν τον τσαμπουκά» που λέμε. (Με τον προηγούμενο φαραώ οι Εβραίοι αυξάνονταν, πλούτιζαν και ευημερούσαν).

β) άγγελο Θεού που παίρνει τις ζωές των πρωτοτόκων των Αιγυπτίων, μετά από διάφορα άλλα χτυπήματα (πληγές) που επέτρεψε να πέσουν πάνω τους, επειδή επέμεναν να μην αφήνουν τους Εβραίους να φύγουν από την Αίγυπτο όπως ζητούσαν. Οι Αιγύπτιοι έχουν προειδοποιηθεί από τον Μωυσή ότι, αν δεν αφήσουν το λαό του να φύγει, θα έχουν σοβαρά προβλήματα, αλλά ο φίλος μας ο Φαραώ επιμένει πεισματικά να τους κρατάει σκλάβους, παρότι οι πρώτες «πληγές» πέφτουν στην Αίγυπτο. Έτσι λοιπόν οι Αιγύπτιοι και ο Φαραώ τους «αυτό που κάνουν, το λούζονται». Όσο για τα παιδιά, και αυτά των Εβραίων, και αυτά των Αιγυπτίων, υφίστανται τις συνέπειες της αμαρτίας των μεγάλων με τρόπο που δεν τα βλάπτει σε τίποτα. Γιατί καθώς είναι παιδιά, αναμάρτητα και άμαθα από κακία, πηγαίνουν κοντά στο Θεό ο Οποίος «τα οδηγεί εις αναψυχήν» που λέει και ο ψαλμός, και έχει να τους προσφέρει πολύ περισσότερα από τους φυσικούς τους γονείς.
Τέλος δεν μπορώ να μην παρατηρήσω ότι το πρώτο πράγμα που έκαναν οι Αιγύπτιοι στους Εβραίους, ο Θεός το αφήνει για τελευταίο στις πληγές, αφού έχουν γίνει προσπάθειες να αλλάξουν γνώμη με πειθώ, με παρακάλια, με απειλές, οι σκληρές καρδιές αυτών των ανθρώπων. Γιατί όσον αφορά ΚΑΙ τα πρωτότοκα, ΚΑΙ τις άλλες πληγές, ο Θεός κάνει διάλογο με τον Φαραώ μέσω του Μωυσή και προειδοποιεί: «Και προς σε λέγω, εξαπόστειλον τον υιόν μου, δια να με λατρεύση. Και εάν δεν θέλης να εξαποστείλης αυτόν, ιδού, εγώ θέλω θανατώσει τον υιό σου, τον πρωτότοκόν σου». (Έξοδος 4:23)
Επίσης αν ο αναγνώστης κάνει ένα κόπο να διαβάσει λίγο πιο πάνω, θα δει ότι οι Αιγύπτιες μαίες που φέρονταν ανθρώπινα και δεν σκότωναν τα παιδιά των Ισραηλιτών, ανταμείβονταν από το Θεό για την ανθρωπιά τους, κι ας ήταν ειδωλολάτρισσες.

Γιατί ο Θεός να μας φτιάξει και να μας βάλει να περάσουμε από το «λούκι» του πόνου, της δυστυχίας και του θανάτου, αν είναι απλά να μας σκοτώσει («φυσικά» ή βίαια) για να σώσει στο τέλος τις ψυχές μας; Δεν μπορούσε να αποφύγει όλη αυτή τη «διαδικασία»;

Για το θάνατο (του σώματος) στον κόσμο φταίει ο άνθρωπος, και όχι ο Θεός. Αυτός διάλεξε να τραβήξει το δικό του δρόμο και να χωριστεί από την πηγή της ζωής, και μάλιστα ενώ ο Θεός τον είχε προειδοποιήσει. Από κει και πέρα εμείς οι άνθρωποι μπορεί να «σκοτώνουμε», με όλη την κακία ή την προδοσία που μπορεί να περικλείει η πράξη, όμως ο Θεός κανέναν δεν σκοτώνει. Παίρνει κάποιους από εδώ και τους βάζει αλλού συνεχίζοντας να τους παρέχει ΖΩΗ, και μάλιστα αιώνια. Δεν μπορούμε να μετράμε το Θεό με ανθρώπινα μέτρα και σταθμά, σαν δολοφόνο.

Advertisements

Σχόλια»

1. Παντειχιώτης - Απρίλιος 7, 2013

ΚΎΡΙΕ ΤΑΔΕ, Ο ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΓΥΠΤΙΟΥΣ, ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΊΟΥΣ, ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΣ ΕΣΥ. ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

expaganus - Απρίλιος 19, 2013

Σίγουρα Παντειχιώτη ο Θεός θα έχει να κάνει πολύ πιο σοβαρά πράγματα, όπως το να πληροφορεί εσένα ότι δεν ασχολείται με τα μη σοβαρά πράγματα που αναφέρεις 🙂
Αστειεύομαι ασφαλώς. Καλώς ήρθες.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: