jump to navigation

Περί Ρελφ και ρακών (απηχούν προτεσταντικές κακοδοξίες όσα γράφει ο άγιος Παΐσιος στα «Σημεία των Καιρών»;) 20 Σεπτεμβρίου, 2023

Posted by expaganus in προπαγάνδα, Άγιο Όρος, Επικαιρότητα, Θρησκευτική ελευθερία, Ορθοδοξία, Σύγχρονα προβλήματα, μοναχισμός.
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
trackback

Μαρίας Β. Δημητριάδου (περί ης)

Αυτές τις μέρες μου έστειλαν ένα άρθρο του κ. Ιωάννη Σαΐνη, με τον τίτλο «Ντύνοντας τη Θεολογία μας με ράκη Προτεσταντικά» [από εκεί η φωτο]. Αναφέρεται στο θέμα του διαβόητου αριθμού 666, στην παρουσία του οποίου αναφέρθηκε εδώ και χρόνια ο άγιος Παΐσιος με το φυλλάδιο «Τα σημεία των Καιρών».

Είναι ένα ενδιαφέρον άρθρο, που ξεκινά με ύφος ειδυλλιακό, το οποίο διακόπτει ο τρόμος:

«Όποιος είχε την τύχη να επισκεφτεί το Άγιον Όρος πολλές φορές, από τις αρχές της δεκαετίας του 1980, στην κορύφωση δηλαδή μίας αναγέννησης της μοναστικής ζωής που είχε ξεκινήσει από τη δεκαετία του 1960, θα παρατηρούσε με ευκολία πως, η θεματολογία των συζητήσεων άλλαξε ξαφνικά στα μέσα της δεκαετίας. Και ενώ στις αρχές της δεκαετίας μας απασχολούσε η θέση της Ορθοδοξίας στο σύγχρονο Κόσμο και όλοι εμείς, παιδιά μιας πλήρως πολιτικοποιημένης γενιάς, ανακαλύπταμε τις ρίζες μας ερχόμενοι σε επαφή με Πατέρες όπως ο π. Γεώργιος Καψάνης ή ο π. Βασίλειος Σταυρονικητιανός, ο μοναχός Θεόκλητος Διονυσιάτης ή ο μοναχός Συμεών από τοΠερού και ξεδιψούσαμε με βιβλία όπως το «Εισοδικόν» ή το «Μεταξύ ουρανού και Γης» ή το «Με ιμάτιον μέλαν», βιβλία τόσο διαφορετικά μεταξύ τους αλλά τόσο πλούσια σε εικόνες της όντως ζωής, νοιώσαμε τρόμο, εκεί στα μέσα της δεκαετίας, όταν η θεματολογία της συζήτησης, ιδίως σε σκήτες και κελιά, άλλαξε άρδην και επικεντρώθηκε αποκλειστικά και μόνο στην Αντιχριστολογία».

Όπου ως αντιχριστολογία περιγράφεται η συζήτηση περί της εμφάνισης του γραμμωτού κώδικα 666 στα προϊόντα, οι νέες ηλεκτρονικές ταυτότητες και ο Ενιαίος Κωδικός Αριθμός Μητρώου (ΕΚΑΜ), που θα πάρουν και οι άνθρωποι, σε σχέση με τις προφητείες του αγίου Ιωάννη του Θεολόγου στην Αποκάλυψη.

Στη συνέχεια του άρθρου δεν καταγράφεται ότι όλοι οι προαναφερόμενοι γέροντες, είτε δια προσωπικών τοποθετήσεων είτε δια ανακοινώσεων των Ιερών Μονών, Σκητών, Κελλίων και όλης της Ιεράς Κοινότητας, ασχολήθηκαν προφορικά και γραπτώς με την «Αντιχριστολογία». 

Όμως, καταγράφονται οι υπεύθυνοι για όλα αυτά, ανώνυμοι και επώνυμοι. Οι ανώνυμοι ήταν «κάποιοι ελληνοαμερικανοί» που «μετέφρασαν κάποια προτεσταντικά φυλλάδια στα ελληνικά και τα έδωσαν σε πολλούς αγιορείτες. Τα φυλλάδια αυτά έκαναν λόγο για τον Αντίχριστο, το 666 και τη σύνδεση του 666 με τους γραμμωτούς κώδικες. Πολλοί από τους γεροντάδες τα έλαβαν πολύ σοβαρά υπ’ όψιν τους, άλλοι όμως όχι. Μεταξύ αυτών που έδωσαν ιδιαίτερη σημασία σε αυτά ήταν και ο τότε γέρων, Παΐσιος», ο οποίος καταδεικνύεται ως υπεύθυνος: «Η φήμη του γέροντος και η λατρεία προς το πρόσωπό του έδωσε τεράστια ώθηση στην εξάπλωση της θεωρίας σύνδεσης των γραμμωτών κωδίκων, του 666 και της επερχόμενης άφιξης του Αντιχρίστου.» 

Ίσως αγνοεί ο γράφων ότι υπάρχει επιστημονική τεκμηρίωση για τη χρήση του 666 στα συστήματα μηχανογράφησης. Περισσότερα εδώ:

«[2] Γιὰ ἐπιστημονικὴ τεκμηρίωση ἀπὸ σχετικὲς ἔρευνες ποὺ ἀποδεικνύουν τὴ χρήση τοῦ 666 στὰ ἠλεκτρονικὰ συστήματα μηχανογράφησης, βλ. τὸ ἐνημερωτικὸ τεῦχος «Παραχάραξη τοῦ χαράγματος, ἀναίρεση τῶν θέσεων τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Νικοπόλεως καὶ Πρεβέζης κ. ΜΕΛΕΤΙΟΥ στὸ βιβλίου του «τὸ χάραγμα τοῦ ἀντιχρίστου στὴν ὀρθόδοξη Παράδοση», ἔκδ. Ἱερᾶς Μονῆς Σταγῶν Μεγάλου Μετεώρου, Ἅγια Μετέωρα 1997, σ. 89· ἀναφέρονται οἱ κάτωθι μελέτες, ποὺ εἶχαν ὑποβληθεῖ στὴν Ἱερὰ Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος:

1) Ὁ γραμμικὸς κώδικας (BAR CODE) καὶ ὁ ἀριθμὸς 666 (Μελέτες Α΄, Β΄, Γ΄ 23 – 6 – 97), ἔκδοσης τῆς Ἱ. Μ. Ὁσίου Γρηγορίου (δείτε το συνημμένο εδώ). 2) Κωδικὸ σύστημα European Article Numbering (EAN –  13). Διπλωματούχου Πληροφορικῆς Πανεπιστημίου Βόννης κ. Γεωργίου Σαχινιάν (10 – 10 – 97). 3)  Ὑπόμνημα ἕνδεκα πανεπιστημιακῶν καὶ ἄλλων εἰδικῶν στὸ χῶρο τῆς Πληροφορικῆς, πρὸς τὴν ἁρμόδια συνοδικὴ Ἐπιτροπή. 4)  Ὑπόμνημα τοῦ τεχνικοῦ κ. Σταμάτη Κούλουθρου πρὸς τὴν Ἱερὰ Σύνοδο (1993). Τὸ κείμενο τῆς Ἱ. Μ. Μετεώρων καταλήγει στὸ ἀκόλουθο συμπέρασμα: «Στὶς ἔρευνες αὐτές, ἀποδεικνύεται, μὲ ἐπιστημονικὸ τρόπο, ἡ χρήση τοῦ ἀριθμοῦ 666 ὡς κωδικοῦ ἀριθμοῦ στὰ μηχανογραφικὰ συστήματα ἀναγνώσεως τῆς σχετικῆς τεχνολογίας.» Ἔνθ. ἀνωτ.»

Σίγουρα όμως, ο αρθρογράφος γνωρίζει τις διάφορες πλάνες της Αμερικανίδας Προτεστάντισσας Μέρυ Στιούαρτ Ρελφ (Mary Stewart Relfe) – η οποία έγραψε και για την παρουσία του 666 στους γραμμωτούς κώδικες – περί του Αντιχρίστου και περί ημερομηνιών εμφάνισής του. Και αυτές τις πλάνες μας τις παραθέτει σύντομα αλλά επακριβώς, δίνοντας και δεσμούς για να προμηθευτούμε τα βιβλία που τις περιέχουν.

Και παρότι το άρθρο γράφτηκε λόγω του επίκαιρου θέματος των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων και της άρνησης πολλών να τις παραλάβουν, λόγω του φυλλαδίου του αγίου Παΐσίου, ο αρθρογράφος φαίνεται να αγνοεί – ή τουλάχιστον, οπωσδήποτε δεν αναφέρει – ότι την παρουσία του επίμαχου αριθμού στις ταυτότητες έχουν παραδεχθεί στο παρελθόν πολλοί υπέρμαχοί τους, όπως βλέπουμε εδώ:

«… καταγράφουμε μαρτυρίες ὑπευθύνων, πού ὁμολογοῦν ὅτι θά ὑπάρχει ὁ κωδικός ἀριθμός 666 στίς ἠλεκτρονικές ταυτότητες, γιά νά εἶναι ἀναγνώσιμες ἀπό τούς on line ὑπολογιστές τῶν διαφόρων κρατικῶν ὑπηρεσιῶν.

·         Τό περιοδικό «Ὀρθόδοξη Μαρτυρία» τ. 107 δημοσιεύει μερικές τέτοιες μαρτυρίες πολιτικῶν καί δημοσιογράφων τῆς πατρίδας μας:

·         Λ. Παπαδήμας (Ὑφυπουργός Ἐσωτερικῶν): Ὁμολόγησε σαφέστατα τή χρήση τοῦ δυσώνυμου ἀριθμοῦ γιά τίς ἀνάγκες τῆς μηχανοργάνωσης: [Antenna-«Ἡ ὥρα τῆς ἀλήθειας» τοῦ κ. Πρετεντέρη (σέ παράθυρο καί ὁ Σεβασμιώτατος Ἀλεξανδρουπόλεως Ἄνθιμος) Μάρτιος 1997].

·         Θεόδωρος Πάγκαλος (Ὑπουργός Ἐξωτερικῶν) σέ ἐρώτηση τοῦ δημοσιογράφου Ν. Χατζηνικολάου, γιατί δέν ἀλλάζουν τό 666, ἐφ’ ὅσον ἀντιδρᾷ ἡ Ἐκκλησία καί ὁ λαός, ἀπήντησε: Δέν μποροῦμε νά τόν ἀλλάξουμε, διότι ἀλίμονο ἐάν ἐμεῖς περιέλθουμε στή λογική τοῦ νά ἀκοῦμε μιά χούφτα παράξενους ἀνθρώπους. [Mega – «Ἐνώπιος Ἐνωπίῳ» ἀμέσως μετά τήν ἐπικύρωση τῆς Συνθήκης Σένγκεν].

·         Παῦλος Σαρλῆς (Εὐρωβουλευτής Ν. Δημοκρατίας, ὑπέρμαχος τῆς Συνθήκης Σένγκεν): «Τό 666 θά ἐμπεριέχεται στίς ἠλεκτρονικές ταυτότητες… Εἶναι ἁπλό γιά τήν ὁποιαδήποτε κυβέρνηση ν’ ἀλλάξει τό ἠλεκτρονικό σύστημα καί νά χρησιμοποιήσει ἕνα ἄλλο σύστημα, τό ὁποῖο δέν θά περιέχει τόν ἀριθμό 666 ἐφόσον αὐτός εἶναι ὁ λόγος τῆς ἀντίδρασης πού ὑπάρχει γενικότερα». [Ἀπογευματινή 15-6-97 σελ. 24].

·         Ἠλίας Παπαδόπουλος (εἰσηγητής τῆς Συνθήκης Σένγκεν τοῦ ΠΑΣΟΚ) ἀπάντησε στόν ἰσχυρισμό τοῦ ἱερομονάχου Χριστοδούλου ὅτι στίς ἠλεκτρονικές ταυτότητες διά τῶν ὁποίων θά δοθεῖ ὁ Ε.Κ.Α.Μ. θά ἐμπεριέχεται ὁ 666… : «Θέλω νά παρατηρήσω ὅτι ὁ π. Χριστόδουλος εἶναι πάρα πολύ θετικός στήν συζήτησή του, μοῦ ἀπέδωσε τά πραγματικά γιά ὅ,τι ἀφορᾶ τό 666… εἴμαστε ὅμως στήν ἐποχή τῆς πληροφορικῆς καί δυνατός σάν κράτος εἶναι αὐτός πού ἔχει τίς περισσότερες πληροφορίες, παρά ἐκεῖνος πού ἔχει τούς ἐξοπλισμούς. Εἴμαστε λοιπόν ὑποχρεωμένοι νά μποῦμε στό σύστημα, διότι πρέπει νά δοῦμε καί τί θά γινόταν, ἐάν δέν μπαίναμε». (ΣΚΑΪ Εἰδήσεις 10-6-1997).

·         Ἰωάννης Λοβέρδος (δημοσιογράφος): «Ὁ ἀριθμός 666 θά βρίσκεται γιά τίς ἀνάγκες τῆς μηχανοργάνωσης στίς νέες ταυτότητες πού προβλέπονται συνεπείᾳ τῆς κύρωσης τῆς Συνθήκης Σένγκεν». Ἐφημερίς «Ἐπενδυτής» Σάββατο 14-6-97).

·         Γεώργιος Πασχαλίδης ( Ὑπουργός παρά τῷ Πρωθυπουργῷ). Καθησυχάζων τήν ἐπιτροπήν τῶν Ἀρχιερέων πού τόν ἐπεσκέφθησαν διά τό θέμα ἐδήλωσε: «Τό 666 δέν εἶναι κάτι κακό. Εἶναι ἁπλῶς ἕνας ἀριθμός πρίν τό 667 καί μετά τό 665!». (ἐφημερίς «Ἐλευθεροτυπία» 11-6-97)

·         Χρήστος Νικολαΐδης (Δημοσιογράφος): «… εἰδικοί ἐπιστήμονες τοῦ τομέα προγραμματισμοῦ ἠλεκτρονικῶν ὑπολογιστῶν ἐπισημαίνουν πώς ἡ ἐμφάνιση τοῦ 666 σέ συστήματα πληροφορικῆς εἶναι τυχαία. Συγκεκριμένα ἀναφέρει, ἐμφανίζεται στό γραμμωτό κώδικα, ὄχι ἑνιαῖος, ἀλλά μέ τήν μεταφορική ἐμφάνιση τριῶν στοιχείων 6(ἕξι) στήν ταυτότητα κάθε καταναλωτικοῦ ἀγαθοῦ. Τό σχῆμα πού φέρει τήν ὀνομασία (6) ἀποτελεῖται ἀπό δύο γραμμές, μιά λεπτή καί μία πλατύτερη καί ἐπαναλαμβάνεται στήν ἀρχή, στό μέσον καί στό τέλος τοῦ κωδικοῦ…» (ἐφημερίς Ἀγγελιοφόρος» Τρίτη 17-7-97)

·         Ἠλίας Παπαδόπουλος (Εἰσηγητής Συνθήκης Σέγκεν). Ἀλίμονο ἐάν μιά εὐνομούμενη πολιτεία ὅπως εἶναι ἡ χώρα μας, ἡ ὁποία δέχεται νά ἀκούγονται ὅλες οἱ φωνές, παρασυρθεῖ καί ἐπηρεασθεῖ ἀπό μία ἐλάχιστη μειοψηφία ἡ ὁποία θέλει νά μᾶς ἐπιβάλει ἕναν ἀριθμό, ἐπειδή ἔτσι νομίζει (ἐννοώντας τό 777 ἀντί τοῦ 666). (Κρατική Τηλεόραση ΕΤ3 ἐκπομπή «Ἀνιχνεύσεις»).»

Καθώς είναι απίθανο να επηρεάστηκαν όλοι αυτοί από τον άγιο Παΐσιο και να είδαν τον 666 εκεί που ΔΕΝ υπάρχει, φαίνεται ότι τελικά, στον ισχυρισμό της για το 666 η Ρελφ έχει δίκιο, και καλώς το μετέφερε αυτό στους επισκέπτες του ο άγιος Παΐσιος. Οπότε, αναφορικά με τον τίτλο του άρθρου, προφανώς, η θεωρία για το 666 στους γραμμωτούς κώδικες ούτε «ράκος» είναι, ούτε «προτεσταντικό». Πρόκειται για παρατήρηση της πραγματικότητας χωρίς θεολογικό υπόβαθρο, άρα δεν «ντύνει» την Ορθόδοξη θεολογία (πώς θα μπορούσε άλλωστε…). Θεολογικό υπόβαθρο αποκτά ο αριθμός 666, όταν συσχετίζεται με τον τελικό Αντίχριστο (τον τελικό, επειδή σύμφωνα με την Αποκάλυψη Ιωάννου, υπάρχουν πολλοί αντίχριστοι, και ήδη υπήρχαν στην εποχή του)… Όμως, αυτόν τον συσχετισμό τον έχει κάνει ο ευαγγελιστής Ιωάννης χιλιάδες χρόνια τώρα, μετά από θεία αποκάλυψη. Δεν τον έκανε η – όποια – Ρελφ. Και τον ευαγγελιστή ακολούθησαν δεκάδες μεταγενέστεροι θεόπνευστοι άγιοι.

Και συνεχίζει ο κ. Σαΐνης: «O τότε γέρων και νυν Άγιος Πορφύριος, κράτησε μία εκ διαμέτρου αντίθετη στάση απέναντι στη σύνδεση των προϊόντων της νέας τεχνολογίας με το 666 και τον Αντίχριστο, ενώ ο τότε γέρων και νυν Άγιος Εφραίμ Κατουνακιώτης δεν ασχολήθηκε με το θέμα.»  Και πιο κάτω, σχετικά με τη στάση του αγίου Πορφυρίου σε σύγκριση με τη στάση του αγίου Παΐσίου, μεταφέροντας λόγια του Γέροντα Μακάριου του Ιερού Χιλιανδαρινού Κελλίου Γέννησης της Θεοτόκου, Μαρουδά: «Του είχε μηνύσει και ο Γέροντας Πορφύριος να μην συνεχίσει να ασχολείται μ’ αυτά. Τα μελλοντολογικά είναι μια θρησκευτική φλυαρία που φέρνουν ταραχή και αδιαφορία για την σωτηρία της ψυχής».

Επειδή για το θέμα αυτό έχουν δημοσιευθεί πολλά, πρέπει να σημειώσουμε ότι ακόμα και σύμφωνα με τα λόγια του Γέροντα Μακαρίου, ο άγιος Πορφύριος ουδέποτε χαρακτήρισε πλάνες τα όσα υποστήριζε ο άγιος Παΐσιος. Μερικοί τραβάνε τους ισχυρισμούς πιο μακριά, μιλούν και για επιστολή στην οποία δήθεν ο άγιος Πορφύριος «μάλωνε» τον άγιο Παΐσιο για την ενασχόλησή του «μ’ αυτά». Έτσι, είναι καλό να γνωρίζουμε ότι τέτοια επιστολή ΔΕΝ υπάρχει, όπως διευκρίνισε ο Επίσκοπος Μόρφου (ακούστε το ηχητικό αρχείο εδώ). 

Και ότι όντως οι δύο άγιοι διαφώνησαν, όπως μαρτυρεί πνευματικό τέκνο του αγίου Πορφυρίου που ήταν παρόν στη διαφωνία τους. Η μαρτυρία του δείχνει ξεκάθαρα ότι α) οι δύο άγιοι δεν είχαν ανάγκη επιστολών για να επικοινωνήσουν… Και ότι β) ο άγιος Πορφύριος δεν δείχνει να θεωρεί λάθος τα όσα έγραψε ο άγιος Παΐσιος. Δείχνει τη διαφωνία του στην προβολή του θέματος. Γι’ αυτό άλλωστε και ο Γεώργιος (ο Αρβανίτης προφανώς), είπε ακούγοντας την μακροσκελή συζήτηση ότι «δεν διαφωνούν οι γέροντες», και ο άγιος Πορφύριος είπε «όχι, διαφωνούμε»! Γιατί δεν διαφωνούσαν επί της ουσίας… Υπήρχε όντως διαφωνία, που ήταν επί της τακτικής αντιμετώπισης του θέματος, όχι επί της ουσίας του.

Αυτό φανερώνει και η μετέπειτα πορεία των δύο αγίων: Ο άγιος Πορφύριος, που είπε να περιμένουμε τη θέση της Εκκλησίας, ελάχιστα μίλησε για το θέμα αυτό δημόσια. Δεν ήθελε να κάνουν οι χριστιανοί επίκεντρο της ενασχόλησής τους τον Αντίχριστο, αλλά τον Χριστό, και εκεί ήταν η ένστασή του αναφορικά με την παρουσίαση του θέματος από τον άγιο Παΐσιο. Αλλά σε ιδιωτικές συζητήσεις, και κατά της ηλεκτρονικής ταυτότητας ήταν και τη χάρτινη είχε δηλώσει ότι ήθελε, και τα πνευματικά του παιδιά τα ορμήνευε κατά των νέων ταυτοτήτων, χωρίς επικέντρωση στο θέμα του 666, και έστειλε ο ίδιος πνευματικά του παιδιά στο συλλαλητήριο του μακαριστού αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, τότε που η Εκκλησία είχε πάρει ξεκάθαρη θέση κατά των ταυτοτήτων. Αυτά γράφονται σύμφωνα με μαρτυρίες αγίων τολμώ να πω ανθρώπων, όπως του μακαριστού π. Δανιήλ Γούβαλη.

Ο δε άγιος Παΐσιος ΣΥΝΕΧΙΣΕ να μιλάει για το θέμα, μέχρι το τέλος της επίγειας ζωής του, χωρίς μπορεί κανείς να του καταλογίσει, «ταραχή και αδιαφορία για την σωτηρία της ψυχής». Αναφέρεται στο θέμα και στα βιβλία της Σουρωτής, τα οποία είναι πολύ μεταγενέστερα από το φυλλάδιο «Τα σημεία των καιρών». Ο Θεός τελικά, χαρίτωσε και τους δύο πατέρες, και μάλιστα από αυτή τη ζωή. Όπως και τον επίσης κατά των ταυτοτήτων π. Σάββα Αχιλλέως, που θαυματουργεί μετά την κοίμησή του, αλλά και τον π. Ιωάννη Καλαΐδη μεταξύ πολλών άλλων, που δεν μας παίρνει ο χώρος να απαριθμήσουμε. 

Από το άρθρο θεωρώ άξιο σχολιασμού και το ότι ο άγιος Παΐσιος προβληματίστηκε από τα γραφόμενα της Ρελφ για το 666, και αποφάσισε να προειδοποιήσει και άλλους, αλλά δεν έδωσε καμιά σημασία στις πλάνες της σχετικά π.χ. με τον Ανουάρ Σαντάτ, και ποτέ δεν τις προέβαλε. Προφανώς και τις γνώριζε, αφού σύμφωνα με το άρθρο, έδειξε σε κάποιον που τον ρώτησε ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ της Ρελφ, και όχι κάποιο φυλλάδιο, από εκείνα που μεταφράστηκαν στην αρχή. Αλλά δεν υιοθέτησε αυτές τις πλάνες ο άγιος. Ούτε και στο φυλλάδιο «Τα σημεία των καιρών» γράφει κάτι από εκείνα τα τερατώδη της Ρελφ, οι αναφορές του είναι αμιγώς Ορθόδοξες. Παρομοίως ο άγιος Νικόδημος Αγιορείτης, όταν εξέδωσε με διάφορες μετατροπές τον «Αόρατο Πόλεμο» και τα «Πνευματικά γυμνάσματα» παπικών συγγραφέων, διατήρησε μόνο τα χρήσιμα και συμβατά με την Ορθόδοξη διδασκαλία σημεία.

Η δε λεπτομερής παράθεση των πλανών της Ρελφ σε συσχετισμό με την αναφορά του αγίου Παΐσίου σε αυτήν, προσωπικά μου φέρνει στο νου μια «λογική πλάνη» για την οποία διδάσκεται όποιος σπουδάζει Λογική, και λέγεται «Κατάρριψη αχυρανθρώπου»: Γίνεται όταν, μη μπορώντας να καταρρίψουμε τη θέση ενός συνομιλητή, καταρρίπτουμε κάτι που επιφανειακά φαίνεται να σχετίζεται με τη θέση του, ενώ στην πραγματικότητα είναι άσχετο. Αυτή την τεχνική έχω δει ανθρώπους να την εφαρμόζουν τόσο έχοντας πλήρη επίγνωση του τι κάνουν, όσο και χωρίς να το καταλαβαίνουν.

Και μια γενική παρατήρηση: Ο καθένας μπορεί να πει κάτι σωστό. ΚΑΙ η Ρελφ. Η πλάνη κατά κανόνα βασίζεται σε κάτι σωστό, αλλιώς κανείς δεν θα την υιοθετούσε… Γιατί οπωσδήποτε να είναι πλάνες ΟΛΑ όσα λέει η Ρελφ; Γιατί να μην τη δούμε σαν το σωστό δόλωμα, το οποίο χρησιμοποίησε για να πλασάρει τις υπόλοιπες πλανεμένες διδασκαλίες της;

Προσφιλής τακτική της προπαγάνδας είναι η συσχέτιση μιας ορθής πληροφορίας με τερατώδη ψεύδη, και η διάδοση ολόκληρου του πακέτου. Στη συνέχεια κάποιοι αναιρούν ΟΛΟ το πακέτο μαζί, τα σωστά μαζί με τα ψεύδη, ώστε ο κόσμος που τα έχει συσχετίσει, απορρίπτει και το σωστό και μένει στο σκοτάδι… «Όχι, δεν μπορεί να είναι σωστά αυτά για το 666, γιατί η ίδια συγγραφέας είπε επίσης ότι ο αντίχριστος ήταν ο Ανουάρ Σαντάτ», κτλ. κτλ. Όμως, ένας Ορθόδοξος άγιος όπως ήταν ο Παΐσιος, μπορεί να ξεχωρίσει το σωστό από το λάθος και να μας δώσει μόνο το σωστό. Όπως έκανε με τα βιβλία «Ο Αόρατος Πόλεμος» και «Πνευματικά γυμνάσματα» ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης.Για όποιον έχει διάθεση να εντρυφήσει σε αυτό το θέμα, στο άρθρο αυτό βλέπουμε πώς ένας Ορθόδοξος άγιος μπορεί μια χαρά να πάρει ό,τι μη κακόδοξο υπάρχει σε γραφόμενα ενός αιρετικού, και να το τροποποιήσει προς ωφέλεια των Ορθοδόξων.
Βλέπουμε και ότι μερικές φορές, όταν άγιοι, όπως ο άγιος Νικόδημος, κατηγορούνται για «δυτικές επιρροές» και τα σχετικά, ο λόγος που κατηγορούνται είναι άλλος και οι «δυτικές επιρροές» είναι προφάσεις εν αμαρτίαις…

«Οι θέσεις αυτές δεν είναι άσχετες προς όσα οι «Νεορθόδοξοι» ισχυρίζονται για τις προγαμιαίες σχέσεις και την ελευθερία στον έρωτα, τα οποία βρίσκουν θεόρατα εμπόδια εις όσα το «Πηδάλιο» και το «Εξομολογητάριο» προβλέπουν. Γι’ αυτό και επιχειρούν να τα αποδυναμώσουν και να τα συκοφαντήσουν.»

Θα μπορούσε να πει κανείς πολλά για το πόσο δυσκολεύει στην καθημερινή ζωή η άρνηση τέτοιων ταυτοτήτων, πράγμα που μπορεί ν’ αποτελέσει λόγο αποδοχής τους για ορισμένους. Θα μπορούσε να πει και για την ξώφαλτση αναφορά του συγγραφέα σε «εμβόλια», που κλείνει το μάτι σε θεωρίες περί «ψεκασμένων» και «φαντασιόπληκτων» «αρνητών» τους, οι οποίοι ταυτίζονται σαφώς με τους «αρνητές ταυτοτήτων». 

Θα μπορούσε να απαριθμήσει και πολλούς λόγους άρνησης παραλαβής τέτοιων ταυτοτήτων, είτε σχετίζονται με το 666 σε οποιαδήποτε μορφή είτε όχι, λόγους που δεν είναι καν θρησκευτικοί, αλλά σχετίζονται με την ελευθερία του ανθρώπου. Νομίζω όμως ότι ο καλύτερος επίλογος είναι αυτός που έδωσε στο δικό του φυλλάδιο ο άγιος Παΐσιος: «Ο Χριστός να μας δίνει καλή φώτιση. Αμήν».

«Ν»: Νομίζω ότι εδώ αξίζει να παραπέμψουμε στην παρακάτω μελέτη:

Iερά Μονή Oσίου Γρηγορίου – O Γραμμικός κώδικας (Bar code) και ο αριθμός 666.Τεχνική ανάλυση

Πηγή: «Περί Ρελφ και ρακών (απηχούν προτεσταντικές κακοδοξίες όσα γράφει ο άγιος Παΐσιος στα «Σημεία των Καιρών»;https://o-nekros.blogspot.com/2023/09/blog-post_16.html

Σχόλια»

No comments yet — be the first.

Σχολιάστε